Гендерне виховання. Березень. Тема. Рівні права і можливості чоловіків і жінок
Мета: надати учням інформацію з гендерних питань в доступній для них формі, показати, що дівчатка і хлопчики мають рівні права та рівні можливості на зрозумілих сюжетних лініях, формувати толерантне поводження, сприяти згуртуванню дитячого колективу. Завдання: розкрити поняття “гендер”, “гендерні стереотипи”; розкрити негативне значення і снування будь-яких стереотипів, зокрема гендерних; визначити поширення стереотипних уявлень про гендер серед учнів; формувати неупереджене ставлення до представників обох статей; розкрити прояви гендерної свідомості.
Історично так склалося, що протягом розвитку людства у більшості культур чоловіки займали домінуюче положення. Жінка частіше була підлеглою. На сьогоднішній день відбулись значні зміни у житті суспільства, але питання рівності статей залишається відкритим.
На занятті діти актуалізували поняття «стать» і «гендер», дискутували про те, якими мають бути хлопці та , якими мають бути дівчата, розвінчували негативне значення і снування будь-яких стереотипів, зокрема гендерних. Після проходження тесту ”Якою мірою ви орієнтовані на психологічні відмінності статей”, відбулося обговорення: на що орієнтувались у виборі варіанту?( На власний досвід чи на загальноприйняте уявлення?)
Під час заняття були використані інтерактивні методи: «Незакінчене речення»; «Обери позицію»; «Коло ідей»; метод тестів. Заняття провела практичний психолог Гаркуша М.П.