Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 2021.Травень.12, 18:30

Опорний заклад Скороходівський ЗЗСО І-ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Інклюзивна освіта

 

Інклюзивне середовище

Мета проекту: формування розвивального та мотивуючого дл навчання  освітнього  середовища.

ЗАВДАННЯ :організувати  освітній процес у закладі освіти із здобувачами освіти  , дітьми з особливими освітніми потребами;застосовувати методики і технології навчання, враховуючи їх  освітні потреби;   здійснювати взаємодію з  батьками дітей з особливими освітніми потребами,фахівцями з  інклюзивного  ресурсного  центру; формувати ключові компетентності та наскрізні вміння, сприяти веденню здорового способу життя учасниками освітнього процесу.

ДЕРЖАВНЕ   РЕГУЛЮВАННЯ  ІНКЛЮЗИВНОГО  НАВЧАННЯ

  1. Закон України «Про освіту» стаття 19.Освіта осіб з особливими освітніми потребами.
  2. План дій з реалізації Національної   стратегії  у сфері прав людини на період до 2020року ,затверджено КМУ від 23.11.15 №1393.
  3. План заходів з виконання  рекомендацій , викладених у заключних зауваженнях ,поданих Комітетом ООН з прав осіб  з інвалідністю до першої доповіді  України про виконання Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю,затверджено КМУ від 28.12.16, №1073.
  4. Державний стандарт початкової загальної освіти  осіб з особливими освітніми потребами. КМУ від21.08.2013,№607.
  5. Положення про інклюзивний ресурсний центр.12.07.2017,№545,зі змінами 22..18 №617.
  6. Постанова КМУ 14.02.17 №88Порядок та надання субвенції.

Постанова КМУ 2016 № 19 .Деякі питання використання субвенції держбюджету для дітей  з особливими освітніми потребами .Додаток 5 з переліком послуг.

  1. Про затвердження типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей   з особливими освітніми потребами, які навчаються              в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти. Наказ МОН від 23.04.2018 №414.

             ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.      

            Інклюзивний простір – це не тільки і не      стільки простір, у якому перебуває  дитина з особливими освітніми потребами. Це простір у якому комфортно і  безпечно учасникам освітнього процесу. Це простір де працюють загальнолюдські,етичні  та інші інклюзивні цінності.Упровадження інклюзивних цінностей у життя закладу освіти допоможе змінити загальну культуру,збагатити освітню політику новими підходами урізноманітнити  педагогічні технології і в такий спосіб освітню діяльність закладу. За такого підходу збільшується участь кожного в розбудові освітнього середовища опорного закладу.1Основні цінності: структурні – рівність усіх учасників освітнього процесу,забезпечення прав кожного , опора на спільноту;   цінності взаємин – повага до різноманітносте       відсутність насильства, довіра,               співчуття, чесність, мужність; моральні якості – любов і повага одне до одного,  надія і оптимізм, щирість у взаєминах.

  • Інклюзивне навчання - система освітніх послуг,гарантованих державою, що базуються на принципах недискримінації,врахування багатоманітності людини,ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

                                       Закон України «Про освіту»,стаття 1,п.12.

Інклюзивне навчання з особливими освітніми потребами  має ряд переваг : реалізує можливості взаємодіяти з однолітками і жити в сім'ї      ,отримувати досвід спілкування і навчання;

батьки  здобувачів освіти беруть безпосередню участь у житті і виховання;вчителі, що працюють в інклюзивних класах , розширюють педмайстерність працювати  з дітьми різних категорій.

Статтею 20 Закону України    «Про освіту» визначено ,що заклади освіти за потреби  утворюють інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми проблемами. У разі звернення особи з особливими освітніми проблемами або батьків такий клас утворюється в обов’язковому порядку.   Усі здобувачі освіти в освітньому закладі навчаються за Освітньою програмою опорного закладу відповідного рівня та навчальним планом , програмами предметів  відповідного класу.

Команда психолого – педагогічного супроводу (затверджується  наказом керівника закладу у вересні місяці 2019-20 року),має повноваження:1.Збір інформації про особливості дитини, її інтереси,труднощі і обмеження,освітні потреби, відомості про успіхи, з метою визначення  характеру підтримки..Оцінка динаміки розвитку дитини з особливими освітніми потребами,потенціалу,позитивних особистісних якостей.Обговорення особливостей розвитку дитини з урахуванням думки фахівців ІРЦ-  інклюзивного ресурсного центру.Розробка    та реалізація індивідуальної програми розвитку дитини на навчальний рік..Моніторинг психічного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Команда складає індивідуальну програму розвитку дітей з особливими освітніми потребами,індивідуальний навчальний план відповідно категорій здобувачів освіти . Відповідно програму розвитку  орієнтують на адаптовані та модифіковані навчальні програми.

Індивідуальна програма розвитку – документ,що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами,закріплює перелік необхідних психолого – педагогічних,кореляційних послуг для розвитку дитини   та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків з метою визначення стратегій навчання.Закон України «Про освіту».

Адаптація – змінює характер    подання навчального   матеріалу не змінюючи зміст. Адаптація застосовується  у випадках, коли   матеріал спрямовується . проте потребує додаткового обладнання , засобів навчання, додаткових матеріалів.Модифікація навчальних програм застосовується, коли учні когнітивними порушеннями не можуть опанувати програму навіть за певної адаптації. Модифікація        програми полягає в зміні   кількості тем та обсягу матеріалу , що вивчається в межах курсу.

            Програмою передбачені     корекційно – розвиткові заняття (вони не враховуються в гранично допустимому  тижневому навантаженні)так як не передбачають  навчальної діяльності,а спрямовані на   корекцію порушень розвитку,які проводяться практичним психологом та педпрацівниками. Кількість годин на корекційно –розвиткові заняття з порушенням психічного та інтелектуального розвитку визначає ІРЦ.Корекційно – розвиткові послуги – це комплексна система заходів супроводження        особи з особливими освітніми потребами в процесі навчання ,що спрямовані на корекцію порушень  шляхом розвитку особистості ,її пізнавальної діяльності,емоційно – вольової сфери та мовлення.   Закон України «Про освіту»

У закладі освіти  доцільно обладнати ресурсну кімнату відповідно нормативних документів, та визначеного порядку  .  Ресурсна кімната – це         спеціально обладнано приміщення , призначене для проведення групових психолого- педагогічних занять під час організації роботи з дітьми ООП, де повинні бути дві зони, а саме: навчально – пізнавальна,  побутово – практична. Наказ МОН  № 414 від3.04.18.

Методики роботи з дітьми  з  особливими  освітніми потребам:

використання технології особистісно- орієнтованого навчання,використання парної та групової роботи на уроках,домінуюча форма спілкування – діалог між учасниками освітнього процесу,запровадження диференційованого навчання, що дає можливість усвідомити доцільність введення індивідуального підходу,одночасно враховувати пізнавальні здібності,інтереси дітей,запровадження технологій         кооперативного навчання,доцільність використання інтелектуальних карт,ситуації успіху

Інструктивно – методичні наради з питань навчання дітей з ООП

Тематика

 

Категорія педпрацівників

Відповідальність

1

Особливості розвитку дітей з особливими освітніми потребами

Вчителі 1-4 класів, асистенти вчителів

Практичний психолог,

Вересень, 2019

2

Особливості роботи із адаптаційними та модифікаційними програмами

Вчителі 1-4 класів, асистенти вчителів

 

Заступник директора вересень,2019

3

Співпраця педагогів ,батьків , психологів щодо складання ІПР, плану використання субвенції

Вчителі 1-4 класів, батьки

Команда психолого – педагогічного супроводу вересень,2019

4

Інноваційні методики викладання   в інклюзивних класах

Вчителі 1-4 класів,

 

Керівник кафедри освітньої галузі жовтень,2019

1.Формуємо освітнє середовище Н.Дятленко, журнал Заступник директора №6 червень2019, стор.32

 

Гра зі смертю в підлітковому віці здається способом довести сміливість, мужність, везіння, винятковість та власну обраність (у чому впевнені майже всі діти в цьому віці). Як же спрямувати цю енергію на цікаві та безпечні справи? Як вберегти синів і доньок?

 https://osvitoria.media/experience/p-yat-nebezpechnyh-igor-pidlitkiv-zvernit-na-nyh-uvagu/

Основні проблеми підліткового віку

 

Здається, ніби ще вчора Ваш милий малюк міцно Вас обіймав та говорив, як любить. А вже сьогодні Вам не вдається навіть просто поговорити з ним. Це говорить про те, що дитина переступила дитячий вік та занурюється у підлітковий.

Кожен підліток по-різному справляється з цим періодом. Хтось шукає підтримку і розуміння у сім’ї, а комусь цікавіше шукати однодумців у зовсім іншому середовищі. І ось тут треба бути насторожі, адже такий пошук може принести дитині не тільки позитивні приклади тому потрібно бути готовим до всього.

Отже, основними проблемами підліткового віку є:

• Проблеми зі спілкуванням та відносинами (дружніми, сімейними, любовними )

• Проблеми з батьками ( часто батьки не розуміють, що дитина стає дорослішою і їй потрібно трішки більше свободи і менше контролю )

• Проблеми з ровесниками ( знову ж таки, у кожного підлітковий вік проявляється по-різному і одноліткам між собою буває важко знайти спільну мову )

• Бунтарство та заколот ( дитина стає більш самостійною, у неї появляються свої смаки та вподобання, які не завжди можуть зрозуміти дорослі, що також приводить до конфлікту)

• Сором’язливість та понижена самооцінка (не всі дорослі можуть сприймати себе такими, як вони є… то що вже казати про підлітків? Комплекси через «неідеальну» зовнішність можуть серйозно хвилювати як дівчат, так і хлопців)

• Перші сигарети, алкоголь, наркотики ( як би не контролювали батьки своїх дітей, все ж приходить час, коли діти вперше пробують покурити чи випити)

Важливо пам’ятати: всі ми проходили цю непросту стадію у житті, тому потрібно ставитись з розумінням до підлітків, адже їм теж нелегко проходити цю першу стадію дорослішання. Ви не зможете захистити дитину від всіх підліткових проблем. Головною функцією батьків у цей період є підтримка та хороші поради.

 https://alter-ego.net.ua/problemy-pidlitkovogo-viku /

 

Як допомогти підлітку стати дорослим?

  • забезпечити можливості для пошуку себе (курси, секції, хобі);
  • створювати сприятливе оточення з однолітків;
  • давати свободу в розумних межах, про які домовляються;
  • дотримуватися договірних відносин;
  • стежити за неминучістю компенсації збитків у разі безвідповідальних дій.

Система цінностей вибудовується вже не родиною, а групою однолітків. Коли батьки хочуть якось вплинути на формування особистості своєї дитини, то починати варто з пошуку гідної, на думку батьків, компанії, яка була б об’єднана спільними інтересами. Додаткові заняття, хобі, командний спорт – все це важливі фактори виховання, які працюють краще за будь-які слова.

Абсолютна свобода шкодить підліткові так само, як і тотальний контроль і заборони. Завдання батьків та інших дорослих – знайти баланс між розумними обмеженнями й потребою в самоствердженні, яка є природньою для особистості на етапі формування. Краще дозволити підлітку провести вихідний на власний вибір за умови, що він повернеться додому у визначений час, ніж під ранок обдзвонювати знайомих у пошуках дитини.

Роль батьків і вчителів – у створенні простору для творчості, у наданні можливостей для реалізації. Дослідження нових територій є необхідним, але за умови ненав’язливого нагляду. Підліток приміряє різні ідентичності, пробує в дії те чи інше «Я», і часто від чуйності найближчого оточення залежить, на якому варіанті він кінець кінцем зупиниться. Такі рекомендації дає батькам у своїй публікації на сайті Psychology Today доктор медицини Роберт Дж. Хедайя (Robert J. Hedaya).

Схильність до невиправданого ризику – ще одна особливість перехідного віку. Навіть створення ідеальних умов для розвитку не може на 100% застрахувати від нещасних випадків і необдуманих вчинків. Звинувачувати в чомусь самого підлітка доволі складно: у нього ще не сформована префронтальна кора головного мозку, яка відповідає, крім іншого, за усвідомлення наслідків власних дій, самоконтроль, здатність планувати. Остаточно формується ця ділянка приблизно до 21 року в чоловіків (у жінок раніше). Звісно, відкладати початок самостійного життя до цієї дати ніхто не буде. Вихід – вибудовування зрозумілих і логічних договірних відносин, за яких підлітка попереджають про необхідність компенсувати наслідки дій, що призвели до збитків.

https://www.eduget.com/news/problemi_pidlitkiv_yak_motivuvati_na_navchannya-2133

Відомі підлітки світу.

Хтось з них вже встиг прославитись власними талантами чи здобутками, а комусь просто пощастило. Та все ж на сьогодні вони найвідоміші підлітки планети Земля.

https://tyzhden.ua/Chronicle/93997

 

 

 

 

 

                                              

Корисні посилання
Block title
Електронні підручники
Форма входу
Пошук
"Гаряча" лінія
...
Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
«  Травень 2021  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Правова допомога
Оперуповноважений КМСД Чутівського РВ УМВС України у Полтавській області, капітан міліції Шульга Ростислав Андрійович (05347) 9-12-55 Артемівський дільничий інспектор Новіков Максим Ігорович (099)01-07-353
Погода

Copyright MyCorp © 2021