Стратегія розвитку опорного навчального закладу
«Скороходівська ЗОШ І –ІІІ ступенів»
Кадрове забезпечення освітнього процесу здійснюють 36 педагогічнихпрацівників. Керівники закладу : директор, заступники з навчально-виховноїроботи-3; У закладі освіти працюють 27 вчителів, з них у початковій школі -8, основній та старшій школі -18. Вихователів груп продовженого дня -3,відповідно по одному - практичний психолог, педагог - організатор,соціальний педагог.
Рівень фахової майстерності педагогів.Вищу освіту мають 34 педагогічних працівники.
Відповідно: 11% вчителів мають вищу кваліфікаційну категорію тазвання «вчитель методист», 19,4% - мають вищу кваліфікаційну категорію та звання « старший учитель», 16,6%- вища кваліфікаційна категорія. Отже, 47,2% - близько половини вчителів мають високий рівень кваліфікації .Освітній процес педагоги забезпечують для 419 учнів, з них у початковійшколі навчається 185 учнів у 8 класах це (44%) , основній школі 10 класів -205 учнів (49%) та старшій школі два класи - 29 учнів (7%). Якісний показник по закладу освіти становить 33,9%
Місія закладу освіти- всебічний розвиток особистості, інтелектуальних ,творчих , фізичних здібностей, цінностей та компетентностей.Цінності закладу освіти: відкритість, творчість, співпраця.Заклад освіти є осередком місцевої громади, мета існування якого – освіта і всебічний розвиток здобувачам, а також осередком спілкування і співпраці для місцевої громади міста, району, села. відповідально відноситися до результатів навчання; уміння спілкуватися рідною та іноземною мовами; аргументувати власну точку зору, свою позицію;критично мислити, аналізувати факти; оперативно знаходити рішення;
постійно навчатися, адаптуватися до змін.
Формувати базові цінності, – ЛЮБОВ, ПОВАГА ДО ІНШИХ, ГІДНІСТЬ,
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ, СОВІСТЬ, СВОБОДА, ТОЛЕРАНТНІСТЬ, СПРАВЕДЛИВІСТЬ,
РІВНОПРАВʼЯ, ІНІЦІАТИВНІСТЬ.Радіти, дивуватися, прагнути нових досягнень, порівнювати себе з собою.
Моральні цінності є інтегративним, стрижневим утворенням у ціннісному ставленні людини до себе та інших, ознаками якого є спрямованість на прояв в учнів власної гідності, поваги до інших та відповідальності за вчинки у своєму житті, готовність здійснювати моральний вибір та керуватися ним у повсякденній діяльності й спілкуванні. Визнавати людину найвищою
соціальною цінністю, виховувати почуття патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, формувати повагу до прав і свобод, нетерпимості до приниження честі і гідності здобувачів освіти.
Візія закладу освіти – забезпечення якості освіти, розвиток навчально –дослідницької, пошукової , творчої діяльності.
Мета освітньої діяльності
“Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації
компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству, збагачення на цій основі інтелектуального, економічного, творчого, культурного потенціалу українського народу, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку
України та її європейського вибору ” Закон України “Про освіту”
Стратегічні завдання
1) Створення освітнього середовища опорного закладу із комфортними та безпечними умовами навчання та праці, вільного від будь-якого насильства та дискримінації, формування інклюзивного розвивального та мотивуючого до навчання. Забезпечити психолого – педагогічний супровід здобувачів освіти в закладі.
2) Створення та оприлюднення відкритої, прозорої (Стаття30). Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти), зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання навчальних досягнень, формування відповідальності здобувачів освіти за результати свого навчання, здібності до само оцінювання.
3) Застосування внутрішнього моніторингу відстеження та корегування результатів навчання кожного здобувача освіти. (Стаття 48. Моніторинг якості освіти)
4) Постійне підвищення професійного рівня та педагогічної майстерності педагогічних працівників( Стаття 50. Атестація педагогічних працівників (Стаття 51). Сертифікація педагогічних працівників), застосування освітніх технологій спрямованих на формування ключових компетентностей та наскрізних умінь (змістових ліній). Партнерство, співпраця із здобувачами освіти, їх батьками, працівниками опорного закладу. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм.
5) Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу із місцевою громадою.
6) Забезпечення реалізації політики академічної доброчесності серед здобувачів освіти та педагогічних працівників.( Стаття 6. Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності)
7) Оновлення матеріально – технічного, навчально – методичного, кадрового забезпечення освітньої діяльності закладу.
8) Забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;
9)Забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
10)Розвиток інклюзивного освітнього середовища, у тому числі у закладах освіти, найбільш доступних і наближених до місця проживання осіб з особливими освітніми потребами;
11)Забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування (Стаття 6 Засади державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності)
Серед учасників освітнього процесу, що налічує сотні дітей, батьків, педагогічних працівників конфлікти, природно, мають місце. Наша мета навчити конструктивно їх вирішувати, використовуючи різні стратегії, задля досягнення об’єктивного результату
Очікувані результати
1.Створення безпечного комфортного( інклюзивного) середовища для усіх учасників освітнього процесу.
2.Забезпечення умов щодо поліпшення якості освіти учнів, відповідно прозорої, об’єктивної , відкритої системи оцінювання навчальних досягнень учнів, дотримання компетентнісного орієнтованого підходу в освітньому процесі та положень академічної доброчесності.
3.Підвищення рівня професійної компетентності педагогів здійснювати, відповідно визначених напрямів у «Порядку підвищення кваліфікації педагогічних та науково – педагогічних працівників»
КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ ОСНОВНИХ ОРІЄНИРІВ ВИХОВАННЯ УЧНІВ 1-12 КЛАСІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ УКРАЇНИ
Процес становлення незалежної демократичної України з її прагненням стати повноправним членом європейської спільноти передбачає всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованих норм життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета сучасного освітнього процесу – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти викликам глобалізації життя.