Як продуктивно організувати навчання математики під час вимушеного карантину
Автор статті: Васильева Д.
Доступ:https://nus.org.ua/view/yak-produktyvno-organizuvaty-navchannya-matematyky-pid-chas-vymushenogo-karantynu/
Дистанційне навчання дає можливість учасникам освітнього процесу підтримувати діалог на відстані. Навчання відбувається у зручному місці й у зручний час для кожного учня, стає більш індивідуалізованим, але потребує активної самостійної роботи.
Дистанційне навчання – це можливість для формування таких якостей: активність, самостійність, самовдосконалення, самоорганізація, самоконтроль, творчість тощо.
Для учнів і вчителів, для яких дистанційне навчання не було раніше систематичним, вимушений карантин – це виклик. Найскладніше для вчителя – в обмежений час підготувати матеріали для дистанційного навчання.
Для учнів найскладніше – розпланувати свій день та виділити певний час на вивчення того чи іншого предмету. Учень потребує допомоги вчителя у плануванні і має усвідомлювати, що його діяльність контролюється.
В Україні є сервіси для вивчення математики онлайн. Але перевагу краще надати тим, що відповідають українській програмі, мають гриф МОН, забезпечують зворотний зв’язок і доступ учителя до результатів виконання завдань.
Отже, як учителю продуктивно організувати дистанційне навчання математики?
1.Оберіть сервіси, що допоможуть викласти програмний матеріал
Учитель може створити свій курс – наприклад, на платформі для дистанційних курсів Moodle.
Або ж використати інтерактивну онлайн-презентацію Zeetings, на слайди якої можна додати відео з YouTube, опитування, посилання на інші ресурси тощо.
Звісно, створення таких курсів чи уроків потребує часу. Тож, під час вимушеного карантину найпростіше використовувати сервіси з готовим контентом.
Це може бути одна платформа (Khan Academy, EdEra, GIOS, LearningApps) або кілька, які ви будете комбінувати (YouTube + тестова оболонка). Зверніть увагу, що тестові оболонки часто не дають можливість прописувати формули з математики. Тож, імовірніше ви будете завантажувати їх як малюнки.
У цій статті хочу більше розповісти про онлайн-платформу GIOS, однією з розробниць якої я є. На час карантину ми надаємо безкоштовний доступ до всіх матеріалів.
2. Сплануйте роботу з учнями
Створіть таблицю (бажано за допомогою гугл-документів), в якій укажете тему й засоби, які будуть використовуватися під час вивчення цієї теми, дату вивчення та правила оцінювання чи контролю, а також – дедлайн (дата, до якої має бути виконана робота). Пам’ятайте, що дистанційне навчання не може обмежуватися лише наданням учням завдань та перевіркою виконання. Обов’язково має бути чіткий інструктаж, озвучування завдань, консультація вчителя та зворотний зв’язок.
Завдання мають бути дібрані таким чином, щоб якась їх частина була спрямована на глибше усвідомлення теорії, а якась – на контроль знань, умінь і навичок.
Не забувайте про баланс!
3. Урізноманітніть форми роботи
Бажано, щоб виклад тем не був однаковим за структурою. Тобто, іноді пропонуйте ознайомитися з новим матеріалом наперед. Іноді – розповідайте нову тему самостійно. Іноді – пропонуйте спершу виконати тест, щоб мотивувати вивчення теми.
4. Продумайте, що підсилить мотивацію учнів
Поза колективом учні менше вмотивовані навчатися. Тож доцільно створювати додаткові стимули для роботи у спільноті. Наприклад, пропонувати цікаві завдання, фабула яких стосується буденного життя учнів, додавати елементи гри чи змагання.
Математика дистанційно ТОП 6 ресурсів
Уроки дистанційно: математика, фізика (безкоштовно)
На допомогу вчителю і учням.
1. Отримання знань
Цей освітній Інтернет-ресурс створено Лабораторією інформаційних та комунікаційних технологій, що працює у фізико-математичній гімназії №17 м. Вінниці, та Вінницьким міським центром дистанційної освіти школярів. Сайт є складовою інформаційно-освітнього середовища, в яке автори проекту мріють "занурити" весь навчально-виховний процес у фізико-математичній гімназії №17 м.
Система надає можливість доступу без реєстрації. Ви можете зайти до системи та працювати з навчальними матеріалами. Статистика проходження навчальних курсів у цьому випадку не зберігається. Деякі курси чи окремі матеріали не доступні незареєстрованим чи неавторизованим користувачам. Тому все-таки варто зареєструватись та заходити до системи, ввівши логін та пароль.
2. Академія Хана українською мовою (математика)
3. Платформа У Класі (математика)
4. EdEra Курс: Математика: Арифметика, рiвняння та нерiвностi
5. Formula навчальний сайт з математики.
На цьому сайті ви зможете навчитися вирішувати математичні завдання, освоїти різні методи рішень, закріпити пройдений матеріал.
6. Сайт Вся элементарная математика (російською мовою)
7. Завдання з математики. Навчальна інтерактивна онлайн програма з математики для малюків, дошкільнят, учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням. Інтерактивні завдання повністю покривають навчальну програму Міністерства освіти і науки України, а також міжнародні освітні стандарти з математики Common Core.
Джерело доступу: https://educationpakhomova.blogspot.com/2020/03/10.html
МОНІТОРИНГ
Середнє значення якісного показника кафедри становить 46%,
середнє значення показника початкового рівня складає 14%.
Середнє значення якісного показника кафедри складає 46%, що в порівнянні з 2017-2018н.р. зменшилось на 0,7%.
Якісний показник навчальних досягнень з математики в 2018-2019н.р. становить 39% і є найнижчим за аналізований період.
Зменшення якісного показника в порівнянні з 2017-2018н.р. складає 7%.
На початковому рівні навчаються 21% учнів, що на 11% більше, ніж минулого року.
Якісний показник навальних досягнень з алгебри в 2018-2019н.р. складає 29,3%, що на 0,7% нижче, ніж в 2017-2018н.р.
Водночас показник початкового рівня навчальних досягнень збільшився на 5% і складає 24% у порівнянні з 2017-2018н.р.
Якісний показник з геометрії складає 28%, що на 2% менше в порівнянні з 2017-2018н.р.
Якісний показник навчальних досягнень з інформатики складає 71% і зменшився на 9% у порівнянні з 2017-2018н.р.
Зважаючи на тенденцію зниження якісного показника з математики та інформатики, вчителям кафедри:
- враховувати при складанні календарно-тематичного та поурочного планування процес адаптації здобувачів освіти;
- використовувати методи, прийоми для покращення пам’яті, концентрації уваги;
- формувати мотиваційне поле здобувачів освіти;
- формувати вміння бути відповідальними за результати своєї діяльності.