До XX століття — комп'ютери — завдяки своїм унікальним у ряді випадків
можливостям все більше використовуються у різних сферах людської діяльності.
Тут не може стояти осторонь і навчально-виховний процес, де все частіше
впроваджуються комп'ютерні технології навчання. Нині елементарна комп'ютерна
грамотність — складова частина професійної підготовки фахівців у будь-якій
галузі господарства держави. Водночас можливості комп'ютерних технологій
навчання роблять комп'ютер також привабливим засобом реалізації самого процесу
навчання.
У нашій країні процес комп’ютеризації навчання лише
розпочинається. Це пов'язане з появою комп'ютерів нового покоління і масовим
впровадженням їх у навчальні заклади.
Кроком на шляху організаційно-педагогічного забезпечення використання
комп’ютерної техніки як засобу підвищення ефективності навчально-виховного та
управлінського процесу стало створення шкільних баз даних учнів та
вчителів школи, створення технологій, орієнтованих на розв’язання адміністративних
проблем, які є специфічними саме для освітнього закладу: систематизація і
обробка за допомогою комп’ютера всієї шкільної документації, створення
аналітичної бази діяльності навчального закладу (графіки, діаграми, таблиці
тощо).
Після виконання такого значного об’єму роботи
перед школою відкрився новий простір у використанні сучасних інформаційних
технологій.
Школа була підключена до всесвітньої мережі
Internet. Вихід в Інтернет дав можливість познайомитися з новими досягненнями
науки в сфері комп’ютерних технологій, з досвідом роботи інших шкіл та освітніх
закладів нового типу.
Наступним кроком
виконання програми впровадження комп’ютерних
технологій стала необхідність використання навчальних комп’ютерних
програм на уроках. Придбані навчальні комп'ютерні програми з фізики, географії,
економіки, хімії, астрономії, історії, математики, навчання грамоті.
Можливості ІКТ дозволили використовувати
мультимедіа-технології, імітаційнї моделювання і т.п. Віртуальна реальність
дозволяє продемонструвати явища, які у
звичайних умовах показати дуже складно чи взагалі неможливо.
Для роботи з такими мультимедійними
програмами в школі створений клас, де можна за
допомогою комп’ютера та проектора проводити демонстрацію віртуальних явищ. Це
шкільний мультимедійний клас.